fredag den 5. august 2016

Pastasalat

Denne sommers favorit blev så denne pastasalat. Sjovt som det ændre sig år for år :) Sidste år lavede vi mørbrad i flutes utallige gange og året før, lavede jeg alverdens brød på grillen. Nå, men er man fan af kylling med pikant ost, så er denne værd at prøve. Kræver meget lidt og alle grønsager kan bruges. Jeg undlader tomater i salaten, da den bliver så kedelig dagen efter. I stedet kommer jeg dem i en skål, som serveres ved siden af. Den er rigtig god, hvis man skal have en "tøm-køleskabet-for-rester" en dag.

Nu laver jeg det på slump, men som udgangspunkt rækker en pakke pikant ost og 1 dl. pastavand til ca 300 g kogt pasta + grønsager.

Tænd ovnen eller stegepanden og steg bacon sprød. Lad det køle af inden brug.

Kog 300 g pasta efter anvisning og brug evt. fuldkornspasta, som er sundere og mætter hurtigere. Tag en 1 dl kogevand fra pastaen inden du hælder den i et dørslag og hælder koldt vand over. Lad det stå i ca 5 minutter. Pisk osten sammen med pastavandet og en smule peber. Hæld vandet fra pastaen og hæld det i en skål sammen med dressingen. Rør det sammen og lad det stå, mens resten af grønsagerne ordnes. Hvis jeg skal tage udgangspunkt i billedet, så brugte jeg følgende:

1 rød peberfrugt i små stykker
1 finthakket rødløg
½ halv agurk uden "kerner" og i små stykker
1 ds majs
6 grønne asparges i små stykker
½ pose sukkerærter, som var delt i 2

Pynt:
4 fintsnittede forårsløg
1 LILLE pakke bacon i tern.

Bland det hele sammen og pynt med forårsløg og bacon. Hvis der er rester, så kan det nydes til frokost med fx kyllingestykker eller skinkestrimler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar